Kreativita je jako nádech a výdech

Kluci z Creepy studia jsou nejmladšími členy UPPERu a my jsme za ně moc rádi. Jejich výsledky dosahují profesionální úrovně, pracují od rána do večera a místní tvůrčí atmosféra je vytvořená z velké části díky nim. Jsou šílení, hlasití, energičtí, vždy v dobré náladě. Rozhodli jsme se vyzpovídat kreativní duši tohoto týmu DAVIDA DVOŘÁČKA.

Na vašem webu Creepy.cz máš u svého jména napsáno Creative idiot. Co taková pozice obnáší? 😀

Je to nějakým způsobe vymezení. Mým cílem je být něco jako creative director, což do jisté míry v Creepy zastávám. Pro mě je to ale spíš životní styl a způsob práce, než náplň práce. Idiot je právě to vymezení, navíc jako extrovert jdu dost často za hranu nějaké normálnosti. Divnost a jinakost mě baví, proto ten Idiot. Většina lidí se tomu nijak nediví, když si to se mnou spojí. (smích)

Jak bys popsal, co kreativita vlastně znamená?

Jeden designér napsal, že proces kreativity je jako nádech a výdech. Nádech inspirace, výdech kreativita. Aby se člověk mohl nadechnout, musí vystoupit ze své komfortní zóny. Poznávat nové skupiny lidí, měnit své záliby, navštěvovat nová místa. V naší komfortní zóně, naší bublině se nám žije velmi jednoduše. Všichni nás znají, zajímají se o stejné věci, mají stejný názor. Vystoupit z komfortní zóny stojí hodně mentální síly, ale člověk se na věci začne zase dívat z jiného úhlu.

Kreativita je v hledání výjimek, zajímavostí… Ty inspirují. Podle mě je kreativita jako sval. Jde jen o to ho cvičit a rozvíjet.

Díky čemu se ty můžeš vždy „nadechnout“?

Obrovskou inspirací pro mě byla práce na  Zlin Design Weeku. Především konfrontace s lidmi v týmu a zainteresovanými osobnostmi. Mimo to jsem se během projektu naučil design milovat. Oceňuji také přednášky, které probíhají zde v UPPERu. Třeba Rony Plesl, který tu byl minulý rok, mě fascinoval svým pohledem na tvorbu, jak nad věcmi přemýšlí. Inspirativní je také prostředí Fakulty multimediálních komunikací.

V čem konkrétně?

V lidech. Velmi mě změnil Josef Kocourek. Obdivuji ho za to, jaké pochopení má pro studenty. Během dvou let, které jsem byl v Design Weeku, jsem na něj byl vždy velmi bezprostřední a on to toleroval. Na afterparty Konference mi říkal, že jeho životní cíl je naučit Dvořáčka slušnému chování. (smích) Dále Tomáš Šula, který je výborný mentor. Vedl mi ročníkovou i bakalářskou práci a vždy mě donutil přemýšlet, což u mě není jednoduché. Profesor Rožek z brandbuildingu mě naučil, jak se na kampaň dívat z jiného úhlu a Olga zase přístupem, kterým Ústav marketingových komunikací vede.

Ale úplně nejvíc mě ovlivnilo to, že lidé na škole nám opravdu věří, pomáhají nám dokonce i s Creepy. Velmi si toho vážím.

V čem tě FMK nejvíce změnilo?

Změnilo mi myšlení. Uvědomil jsem si, že všechno je možné. Záleží jen na člověku, čeho chce dosáhnout.

Creepy studio oslavilo už 4 roky. Jak se vůbec zrodila myšlenka společného podnikání?

Zdeněk před těmi čtyřmi lety potřeboval udělat maturitní práci. Já jsem měl nějaké zkušenosti s grafikou, tak jsem mu navrhl, že můžeme společně udělat šablonu, kterou bychom následně prodávali. Nakonec na šablony ale vůbec nedošlo. Přišlo léto, my se zavřeli u nás doma, celé dva měsíce jsme pracovali, začalo přibývat více klientů a pak přišel UPPER. Zde jsme si uvědomili, že je to opravdu vážné a místí prostředí nám umožnilo podnikání posouvat dál.

Co je pro Creepy největší motivací v podnikání?

Především tvořit jinak. Proto duch, proto creative idiot. Vymezujeme se vůči některým zvyklostem v oboru, bouráme hranice, ale víme, kam míříme. Baví nás také dohánět trendy ze zahraničí. Chceme se neustále vyvíjet, učit se, dělat stále kvalitnější práci, dostat se na světovou úroveň a mít mezinárodní klienty.

Před FMK jsi dva roky studoval na Fakultě aplikované informatiky obor Bezpečnostní technologie. Proč jsi toho nechal?

Zjistil jsem, že nejvíce ze všeho mě baví tvořit weby, ale že to nemohu dělat bez dobrých základů v marketingu. Aby člověk vytvořil dobrý web, musí být prvně dobrý markeťák. Web má komunikovat, k tomu je potřeba pochopit, co stojí za tou komunikací. Od tvorby webů jsme se tedy dostali až k celkovému brandbuildingu.

Co je pro dobrý web firmy naprosto nejzásadnější?

Pochopit klienta. Ale někdy i sám klient neví, co chce. Proto jsme vytvořili brand workshop, kde se s klientem nejdříve na celý den zavřeme a řešíme nejrůznější otázky ohledně vize a smyslu firmy. Z toho pak vychází web, který se snažíme dělat převážně prezenční, než jen funkční.

Jsi spíše markeťák nebo designér?

V létě bývám většinou designér, přes rok spíše marketér. Teď se mi to střídá. Vždy to poznám podle toho, když v Chromu zadám dr. Buď se mi objeví Drive nebo Dribbble, což je grafická sociální síť. Když mi dlouho vyskakuje Drive, tak si říkám, že musím něco přehodnotit. Více mě baví určitě grafika než marketing.

Ke komu ve svém oboru nejvíce vzhlížíš?

Zlínské web studio Madeo považuji za nejlepší v Čechách. Ti nás velmi inspirují.

Na jaký svůj projekt jste nejvíce pyšní?

http://urbanist.cz/ a http://vasky.cz/

 

Ukázky z dílny Creepy studia

18450167_10211689262240008_1575600755_n

18450047_10211689255799847_1143725898_n

18424929_10211689264920075_2000778662_n

 

Hvězdný tým v celé své kráse

18447760_10211685615908852_1675516582_n

Naši podporovatelé

mmcité, a. s.

TESCOMA s.r.o.

Egoé s.r.o.

TON a.s.