Studentská soutěž TALENT MK brzy oslaví 10 let své existence!
Již tradičně se během října na UPPER konal Talent Marketingových komunikací, soutěž určená studentům marketingových komunikací propojující s firemní praxí. I letošního, v pořadí už 19. ročníku, se zúčastnilo několik desítek studentů ÚMK FMK. Přišli se skvělými nápady, ale vyhrát mohli jen ti nejlepší. A o čem že “ten Talent” tedy je?
Od svého založení v roce 2010 se těší soutěž stále větší oblibě ze strany studentů i firem. Jejím cílem je spojit studenty oboru marketingové komunikace a firmy nejen Zlínského kraje. Soutěž přibližuje studentům praxi a firmám nabízí kreativní marketingová řešení.
„Předvést své nadání a zapálení před klientem je pro studenty velkou výzvou a pro zástupce firem zdrojem inspirace, nové energie a v neposlední řadě i talentovaných stážistů. Soutěž Talent marketingových komunikací vytváří půdu pro navazování kontaktů a budování kratších i dlouhodobých pracovních vztahů“, říká Olga Dolínková, která před deseti lety stála u zrodu konceptu.
Talent MK se koná dvakrát ročně, v letním a zimním semestru a je po vzoru Young Lions dvoudenní. Na UPPER přijíždějí zástupci firem (zpravidla 5 zadavatelů) a sdělí studentům své požadavky, v jakém směru by chtěli rozšířit svoji firmu, co by potřebovali inovovat, s čím by chtěli od studentů pomoci. Může jít o představení nového produktu, kampaň pro oslovení dané cílové skupiny až po nový vizuální styl komunikace.
Na projektu může pracovat jak jednotlivec, tak tým až tří lidí. Studenti mají na vypracování zadání 24 hodin. Následující den představí týmy své nápady Talentové radě, ta je sestavena ze všech zástupců firem. V praxi tedy posuzují společně všechny představené koncepty. Závěrem najde každý zadavatel svého vítěze a ten, kdo získá v součtu nejvíce bodů od hodnotící komise, stává se absolutním vítězem soutěže.
Letošními zadavateli byli:
firma Choc
- česká firma zabývající se výrobou lyží, snowboardů, wakeboardů a kiteboardů
- zadání: stanovit marketingovou strategii pro vstup na trh se zimními produkty (carvingové a freestylové lyže a snowboardy)
- doplňkové zadání: vymyslet claim choc pro letní a pro zimní produkty
- výherci pro tuto firmu: Adam Utíkal
ScioŠkola
- nově otevřená soukromá alternativní základní škola ve Zlíně
- zadání: rozšířit povědomí o škole, o principech a hodnotách, šíření dobrého jména (nebýt nadále považováni za školu, kde se děti “nic nenaučí a dělají si, co chtějí”)
- výherci pro tuto firmu: Eliška Miškaříková, Ludmila Vaňurová, Aneta Tomanová
Krajská hospodářská komora Zlín
- oficiální reprezentant podnikatelských subjektů ve Zlínském kraji
- zadání: vytvořit propagační a informační leták, pro oslovení potencionálních členů, který zaujme na první pohled
- výherci pro tuto firmu: Jan Široký, Vojtěch Vaník, Lukáš Bouška
Advokátní kancelář Petráš Rezek
- profesionální a spolehlivé právní služby
- zadání: pomocí online portálu chranimeznacky.cz oslovit všechny, kdo chtějí právně chránit svojí značku, kdy trhem je celá ČR, cílem je informovat o dostupnosti této služby
- výherci pro tuto firmu: Michajil Burdikov, Petra Myslikovjanová, Martina Vachalová
Experientárium – Střední průmyslová škola Otrokovice
- vzdělávací projekt pro žáky ZŠ a SŠ, věda, technika a moderní technologie hravou a zábavnou formou
- zadání: oslovení pedagogické veřejnosti (využití centra ke vzdělávání žáků ZŠ) a oslovení potencionálních studentů a jejich rodičů (ukázat, jak zajímavá škola je, a co může nabídnout)
- výherci pro tuto firmu: Kateřina Benišová, Nikola Cigošová, Jiří Bek
Život ‘90
- nezisková organizace, která nabízí široké portfolio služeb seniorům a jejich blízkým s cílem zlepšovat kvalitu jejich života
- zadání: zvýšit povědomí o organizaci, aby jejich linku důvěry využívalo více seniorů a lidí o ně pečující
- výherci pro tuto firmu: Karolina Staniczková, Jolana Švábová, Rastislav Škojec
Vítězným týmem celého Talentu MK 2019 jsou Michajil Burdikov, Petra Myslikovjanová, Martina Vachalová s návrhem komunikační strategie pro firmu Advokátní kancelář Petráš Rezek, podařilo se jim v součtu získat největší počet hlasů od Talentové rady. Sám Filip Petráš, majitel advokátní kanceláře k tomu říká: „Celá soutěž Talent MK nás zaujala a velmi nás překvapila úroveň zpracovaných prezentací. A to zejména s ohledem na krátký časový úsek, který měli jednotliví soutěžící či týmy na zpracování samotných návrhů. V rámci celé soutěže se vyskytlo velké množství prezentací či návrhů, které dosahovaly velmi profesionální úrovně. S tvůrci prezentace rozvoje marketingu našeho projektu chranimeznacky.cz jsme v současné době v kontaktu a řešíme možnou budoucí spolupráci.“
Ústav marketingových komunikací a UPPER všem děkují za účast. Výhercům blahopřejeme a už se těšíme na jaro na další ročník soutěže Talent MK a setkání nejen s lokálními firmami.
Autoři textu: Terezie Čepa & Jitka Alexová
Nejnovější příspěvky
Ideathon UTB 2024: Nápady, které mění svět kolem nás
//= get_the_modified_time('j m. Y', $post->ID) ?>AI ve hrách, indie scéna a další: Co nového přinesl Bonfire@Zlín?
//= get_the_modified_time('j m. Y', $post->ID) ?>Měň svět s nápadem: Social Impact Award
//= get_the_modified_time('j m. Y', $post->ID) ?>Game Jam Zlín 2024
//= get_the_modified_time('j m. Y', $post->ID) ?>Jak si založit OSVČ?
//= get_the_modified_time('j m. Y', $post->ID) ?>